Szybkie płatności w sklepie internetowym – Kiedy warto i jak wdrożyć?

szybkie płatności w sklepie internetowym, jak wdrożyć płatności internetowe

Szybkie płatności w sklepie internetowym to często konieczność, jeżeli chcemy sprzedawać skutecznie w długiej perspektywie. Niezależnie od tego, którego dostawcę płatności wybierzemy, powinniśmy zadbać o obecność określonych metod, gdy walczymy o klienta. Warto zwrócić uwagę też na to, że dzieje się to niezależnie od branży, w której działamy. Poniżej przeczytasz o tym, jakie metody płatności w sklepie internetowym warto wdrożyć, a także którego ich dostawcę wybrać. 

Szybkie płatności w sklepie internetowym lub na stronie internetowej – Które warto mieć? 

Osoby, które prowadzą sprzedaż w sklepie internetowym lub na stronie internetowej mogą zastanawiać się, jakie szybkie płatności wdrożyć. Możliwości jest wiele, a wdrożenie poszczególnych metod nie powinno być dużym wyzwaniem. Szczególnie, gdy korzystamy z platformy SaaS. Wtedy konfiguracja płatności może zajmować nawet kilkanaście / kilkadziesiąt minut, oczywiście nie licząc procesu weryfikacji płatnika przez danego dostawcę płatności. Przykładowo w platformie SaaS selly, firma Blue Media udostępnia formularz, z którego pomocą właściciele sklepów internetowych mogą w prosty sposób skonfigurować swoje płatności i uruchomić je na sklepie. Proces jest jeszcze łatwiejszy dzięki bazy wiedzy i instrukcji “krok po kroku”. 

Dalej jednak, jeżeli nawet wiemy o tym jak wdrożyć do swojego sklepu internetowego lub strony internetowej odpowiednie płatności, trzeba wiedzieć, których zawarcie w ofercie będzie najbardziej skuteczne. Niekiedy bowiem powinniśmy zacząć od wdrożenia PayU, gdyż tego chce nasza grupa docelowa, a innym razem warto skłonić się w stronę płatności kartami. 

Najważniejszym aspektem, jaki powinniśmy obserwować w tym przypadku jest, jak w wielu innych, nasz potencjalny klient. Jeżeli natomiast nie wiemy, czym chce on płacić najbardziej i najczęściej, zapytajmy go. Nie mając budżetu na kosztowne badania rynkowe możemy sprawdzić te już wykonane, gdyż regularnie pojawiają się tematyczne raporty. Najczęściej łatwo znajdziemy w ich informacje na temat ogólnych przyzwyczajeń, a jeżeli dana branża należy do popularnych, może nawet z własnego podwórka! Później na tej podstawie stosunkowo prosto, krok po kroku, wdrożymy rozwiązania, które okazują się dla potencjalnych klientów najbardziej korzystne. 

Czy warto wdrażać wszystkie płatności internetowe w sklepie internetowym? – Złoty środek w ecommerce 

Inna opcja, która jest szczególnie ostatnio popularna to ta podpowiadająca, aby wdrażać jak najwięcej metod płatności. Wtedy celem sprzedawcy internetowego jest wprowadzenie do swojej witryny wszystkich metod tak szybko jak to możliwe. Nie jest to bezpodstawny ruch. Szybkie płatności internetowe w sklepie mają bowiem to do siebie, że nie wszystkich przekonują (lecz przekonują znaczną ilość konsumentów). Sprzedawcy więc nie chcąc stracić ani jednego klienta zwracają uwagę na to, by zapewnić każdemu coś, czego swobodnie użyje, wedle preferencji. 

Jeżeli tylko zadbają oni tym samym, aby opracowanie graficzne elementów i wyboru sposobu płatności w sklepie było intuicyjne i czytelne, to super. Wtedy taki zabieg może w dłuższej perspektywie przyczynić się do wzrostu procentu konwersji i zmniejszonej liczby porzuconych koszyków. Finalnie natomiast większego zysku i szybszego rozwoju witryny. Nic, tylko stopniowo uczyć się poszczególnych funkcjonalności na platformie SaaS i korzystać z nieustannie otwierających się przed nami drzwi. Uruchomienie metod płatności w sklepie internetowym może być trudniejsze w przypadku własnego sklepu internetowego lub strony internetowej, gdzie dominuje dedykowane oprogramowanie. Wtedy najprawdopodobniej będziemy musieli zlecić tą usługę na zewnątrz, co łączy się z dodatkowymi kosztami. 

Jakie płatności w sklepie internetowym? – Porównanie dostawców

Co jednak zrobić, gdy mamy wybór nawet na platformie SaaS? A jak zachować się w sytuacji, gdy dostawcę płatności możemy wybrać sami ze względu na elastyczność naszego oprogramowania? Który system płatności wybrać przy tworzeniu sklepu na WordPressie? 

To pytania, na które jednoznaczna odpowiedź pojawi się przed naszymi oczami dopiero po dłuższej chwili dokładnych poszukiwań. Wybierając jednak system i dostawcę, który będzie dla nas najlepszy, powinniśmy zwrócić uwagę co najmniej na kilka czynników. Należą do nich bezpieczeństwo transakcji, opinie obecnych klientów, umowy partnerskie z bankami lub szerokość oferowanych form płatności. Przyjrzyjmy się wybranym z dostawców. To może pomóc Ci znaleźć takich, którzy najbardziej wpisują się w Twoją działalność ecommerce. 

DotPay 

Dostawca udostępnia i akceptuje takie formy płatności jak karty Visa, MasterCard i wybrane, inne. Można z jego pomocą wykonywać przelewy internetowe, przekazy bankowe i pocztowe, płatności przez telefon, płatności mobilne, SMS Premium, e-Raty, płatności z zagranicy. Dokonamy nawet zwrotów. Prowizję uzgodnimy indywidualnie z konsultantem firmy, z którym uda nam się skontaktować. 

Sprzedawca może korzystając z tego dostawcy wybierać środki kiedy tylko zechce, a minimalna kwota wypłat nie jest przewidziana. Wszystko kontroluje natomiast z pozycji otrzymanego dostępu do panelu klienta z raportami, a powiadomienia o każdej wpłacie dostaje w sklepie internetowym, w formie SMS lub innej. 

PayPal 

Metoda płatności, która może pomyślnie zastąpić chociażby tradycyjny przelew bankowy. Charakteryzuje się tym, że z celu jej wykorzystania musimy założyć konto w serwisie. Następnie podłączamy do niej swoją kartę lub zbieramy pieniądze na przeznaczonym do tego koncie PayPal. 

Sprzedawca chcąc wdrożyć PayPal w sklepie internetowym założy konto zupełnie darmowo. Zapłaci później od poszczególnych płatności, a wysokość prowizji jest ściśle uzależniona od obrotu, jaki generuje w chwili obecnej witryna. Inna jest wysokość prowizji często także w przypadku przelewu międzynarodowego, przewalutowania i innych opcji. Warto sprawdzić to dokładnie wcześniej jak w danym czasie kształtuje się wysokość opłaty. 

Właściciel sklepu internetowego, co często cieszy najbardziej, ma stały dostęp do swoich środków. Zazwyczaj pojawiają się na jego koncie już kilka minut po posłaniu ich przez potencjalnego klienta. Wykorzystać je może prawie natychmiast. 

Powiadomienia o transakcjach przychodzą najczęściej emailem, a w dodatku sprzedawca ma dostęp do panelu klienta. Widzi w nim całą historię transakcji i kilka innych danych. 

Przelewy24 

Duży wybór form płatności, a w nim przelewy, przekazy, karty płatnicze, płatności cykliczne, płatności mobilne przez telefon, BLIK, płatności SMS Premium, PayPal i inne. Abonament wynosi zero złotych, lecz wyliczona jest stała prowizja od konkretnej transakcji. Uzależniona jest od rodzaju transakcji, lecz całość można negocjować z wyselekcjonowanym do rozmowy z nami konsultantem. Jeżeli tylko będziemy mogli zapewnić pewne przewagi konkurencyjne, może uda nam się zdobyć niższą prowizję. 

Właściciel sklepu może nieskończoną ilość razy dokonywać wypłaty na swoje konto. Realizacja trwa zazwyczaj do 24 godzin, a częstotliwość wypłat może być ograniczona. Powiadomienia o nowych wpłatach i panel administracyjnymi z całą historią zobaczyć będzie można w panelu. 

PayU 

Sprzedawca może wykorzystać swobodnie takie metody płatności jak przelew elektroniczny, przelew bankowy, karta płatnicza, e-raty, SMS premium, płatności mobilne, płatności cykliczne, e-Wallet i inne. Prowizje ustalamy indywidualnie z konsultantem, co sprawia, że gdy tylko znamy się na rynku i liczbach, mamy duże szanse na atrakcyjne warunki. Nie ma również ogólnych ograniczeń odnośnie wypłat i innych czynności dotyczących środków. Całość dogląda się przez panel administracyjny sklepu. 

Blue Media 

Płatności Blue Media to idealny sposób, aby z pomocą pośrednika zorganizować system w swoim sklepie i zadowolić użytkownika końcowego. Szeroki wybór form, swobodna kontrola, a także elastyczność w doborze stawek zależnie od oprogramowania to tylko kilka korzyści z wielu, które warto przeanalizować w tym przypadku.

Płatności w sklepie internetowym – Czy jest złoty środek? 

Wybierając płatności w sklepie internetowym przede wszystkim powinniśmy kierować się sygnalizowanymi potrzebami klienta. Jeżeli już je znamy, przeanalizujmy warunki, jakie w obecnym momencie ma każdy z powyższych dostawców, a następnie wybierzmy najkorzystniejszą (nie tylko pod względem stawki) ofertę. Powodzenia!