Skocz do treści

Ile kosztuje sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy koszty, koszty sklepu internetowego, cena sklepu internetowego

Pytanie o koszty sklepu internetowego podobne jest do tego, ile kosztuje samochód. Zależnie od tego, jakie są nasze oczekiwania i plany w stosunku do jego wykorzystania w dłuższej perspektywie, innego rodzaju środki będziemy musieli zainwestować. Zależnie od tego, czy będziemy tylko odwozić dzieci do szkoły, czy planujemy długie trasy przez cały kontynent, inny samochód wybierzemy. Określić koszty w tym przypadku możemy jedynie, gdy zdecydujemy, ile osób będziemy przewozić, jak długo i czy ważny jest dla nas ich komfort. Bardzo podobnie sprawa ma się ze sklepami internetowymi. 

Ile kosztuje sklep internetowy? – Cena sklepu internetowego 

Cena sklepu internetowego zależna jest od różnych czynników. Wachlarz cen jest ogromny, co pewnie zdążyliście zauważyć, gdy szukaliście rozwiązania dla siebie. Różnica cenowa zazwyczaj zależy od tego, jak duża liczba funkcjonalności planowana jest przy wdrożeniu i jak bardzo zaawansowane one są. Niskie ceny natomiast wynikają najczęściej z ich braku, choć też nie zawsze. Prawdą jest jednak bez wątpienia zdanie, że dobry, profesjonalny sklep internetowy powinien swoje kosztować. Pamiętajmy, że odpowiednio rozporządzając swoimi środkami i dokonując większej inwestycji mamy szansę nie tylko stworzyć estetyczny sklep, lecz dopasować go także do realnych potrzeb i psychologicznych przyzwyczajeń odbiorców z naszej grupy docelowej. Personalizacja jest w cenie, a każdy lubi, gdy odwiedzana przez niego witryna uwzględnia jego przyzwyczajenia, dzięki czemu jest w stanie szybciej się po niej poruszać. Sprawdźmy, jak kształtują się ceny zależnie od oprogramowania, które sklep chciałby wykorzystywać! 

Dedykowany sklep internetowy – Koszty stworzenia i utrzymania sklepu

Dedykowany sklep internetowy to inaczej rozwiązanie, przy którym od początku do końca tworzy się witrynę pod nas. Zazwyczaj robi to agencja interaktywna, software house lub zatrudnieni na własną rękę programiści, którzy współpracują z designerami w zakresie szaty graficznej i estetycznego ułożenia sklepu. Brzmi, jakby kosztowało sporo? Tak zazwyczaj jest, gdyż na sam dedykowany sklep internetowy i jego stworzenie będziemy musieli najczęściej wydać kwotę powyżej 10 000 złotych. Ceny zbudowania sklepu opartego o dedykowane oprogramowanie sięgać mogą natomiast nawet kilkuset tysięcy złotych. Górna granica określana jest tak naprawdę jedynie tym, jakie funkcjonalności chcielibyśmy w nim posiadać, jaką liczbą produktów chcemy zarządzać w jaki sposób i czego potrzebujemy w integracjach. Pamiętajmy jednak o tym, że w koszty prowadzenia sklepu internetowego opartego o wspomniane rozwiązanie będziemy musieli doliczyć jego utrzymanie i aktualizację. To ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa klientów i wszystkich innych osób, które korzystać będą z możliwości, jakie oferujemy i zostawiać swoje dane. Koszty te wahają się zależnie od wielkości posiadanej przez nas platformy. 

Sklep na WordPressie – Czy sklep internetowy z wtyczką WooCommerce jest drogi? 

Kolejnym rozwiązaniem, które możesz rozważać pod kątem kosztów stałych i początkowej inwestycji jest sklep oparty o WordPress z wtyczką do ecommerce – WooCommerce. Cechuje się on dużą łatwością w obsłudze dla osób znający panel WordPressa, mniejszą trudnością w znalezieniu specjalistów kodujących cały sklep i wieloma wtyczkami, które nabyć i uruchomić możemy w stosunkowo niższej cenie. Jaka to cena? Ile kosztuje sklep internetowy z WooCommerce? 

Ceny wahają się nawet od kilku tysięcy złotych do kilkunastu lub w szczególnych przypadkach kilkudziesięciu. Wszystko zależy, podobnie jak w powyższym rozwiązaniu, od ilości i stopnia zaawansowania modułów, funkcjonalności i wszystkich innych elementów sklepu, które chcielibyśmy posiadać w wersji ostatecznej. Niewątpliwym plusem jest możliwa optymalizacja kosztów w sytuacji, gdy w czasie prowadzenia sprzedaży z wykorzystaniem danego sklepu zmieniać będziemy agencję go obsługującą lub osoby do tego przydzielone. Rynek cechuje się znacznie większą liczbą specjalistów odnajdujących się w tej technologii. Podobnie, jak w powyższym rozwiązaniu uwzględnijmy nie tylko cenę za zbudowanie witryny, lecz koszty utrzymania w perspektywie długoterminowej. Podsumowując jest to zazwyczaj tańsze niż w przypadku dedykowanej platformy sprzedażowej. 

Prestashop? Magento? Ile liczyć za sklep z wykorzystaniem tych technologii? 

Zasady są podobne, jak w powyżej wymienionych opcjach, jednak ceny w tym przypadku są nieco wyższe niż przy wykorzystaniu WordPressa i WooCommerce. Sklepy na Prestashop cenowo zaczynają się od kwot wynoszących około 10 – 15 tysięcy złotych. Magento natomiast to koszt zaczynający się w granicach od 35 tysięcy złotych. Ważne jest jednak, aby odruchowo nie łączyć wysokiej ceny ze spodziewaną, najwyższa jakością, gdyż opcja powinna odpowiadać na nasze potrzeby. Co nam po wyborze najdroższego rozwiązania, gdy większości oferowanych możliwości nie wykorzystamy nigdy przy prowadzeniu biznesu? 

Cena abonamentowego sklepu internetowego opartego o SaaS – Ile to kosztuje? 

Tym sposobem przechodzimy do rozwiązania, które obecnie jest jednym z najczęściej wybieranych i to nie bez powodu. Abonamentowe sklepy oparte o platformę SaaS (Software as a Service) przekonują stosunkowo niską barierą wejścia i możliwym szybkim rozpoczęciem sprzedaży nawet przy braku wiedzy programistycznej. Samo stworzenie takiego sklepu może nie kosztować nic przy podstawowych potrzebach, bezproblemowego wczytania bazy produktów lub umieszczenia ich ręcznie. Zapłacimy w tym konkretnym przypadku jedynie za pierwszy miesiąc subskrypcji.

Model pozwala nam zminimalizować koszty, które musielibyśmy przeznaczyć na tworzenie dedykowanego oprogramowania miesiącami i testowanie jego skuteczności. Korzystając z gotowego SaaS wszystko dostajemy sprawne. Kosztować nas za to będzie rozwój sklepu pod swoje indywidualne potrzeby. Zapłacimy też za dodatkowe usługi, szaty graficzne i inne elementy, które będą miały poprawić ogólne odczucia użytkowników przy robieniu zakupów w naszym sklepie. Plus jest taki, że za zamówienia odpowiada zespół firmy zapewniającej oprogramowanie. Co to oznacza dla sprzedawcy? Oszczędność kosztów rekrutacji odpowiednich pracowników za każdym razem, gdy pojawi się potrzeba wykonania konkretnego projektu. Koszt abonamentu sklepu internetowego opartego o gotowe oprogramowanie SaaS waha się od stu do kilkuset złotych miesięcznie zależnie od oczekiwań.

Jak stworzyć sklep internetowy? – Kiedy można spodziewać się dodatkowych i niespodziewanych kosztów? 

Koniecznie weźmy pod uwagę, że pojawić się na naszej drodze mogą dodatkowe koszty związane z konkretnymi aspektami działania. Nie powinniśmy spodziewać się ich w przypadku wyboru rozwiązania abonamentowego, lecz przy zatrudnianiu osób do wykonania sklepu i tworzeniu go od nowa, zwróćmy uwagę na czynniki wpływające na cenę. 

Powinniśmy na samym początku zapytać o cenę sklepu internetowego razem z niezbędnymi dla nas integracjami. Warto już przed rozpoczęciem zaznaczyć potrzebę integracji z firmami kurierskimi, systemami CRM, systemami księgowymi, programami magazynowymi, mediami społecznościowymi, wtyczkami i płatnościami. Bez uwzględnienia tego przy planowaniu sklepu możemy znacznie przekroczyć ustalony budżet w dłuższej perspektywie, gdyż zazwyczaj koszt tego rodzaju działań jest stosunkowo duży. 

Podsumowanie – Co z tą ceną sklepu internetowego? 

Teraz wiecie już, że cena jest bardzo ruchoma, a co gorsze, oszczędzając na funkcjonalnościach, czy innych elementach sklepu internetowego, oszczędzamy koniec końców na jakości. To jakość natomiast w największym stopniu wpłynie na prawdopodobieństwo zadowolenia klienta końcowego. Jeżeli zaniedbamy ten aspekt w początkowym stadium znacznie tnąc koszta bez świadomości ich skutków, skuteczne rozpoczęcie sprzedaży będzie znacznie trudniejsze. Teraz jednak chociażby oszacowanie kosztów przy wyborze każdego z rozwiązań powinno być dla Ciebie łatwiejsze! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *