Skocz do treści

Co warto sprzedawać w internecie?

Co warto sprzedawać przez internet, co najlepiej sprzedawać przez internet, co najlepiej się sprzedaje na rynku, top produkty, co sprzedawać przez internet, żeby zarobić

Jeżeli należysz do grona sprzedawców internetowych, pewnie już nie raz zastanawiałeś się, w jakim kierunku rozwijać swoją ofertę. Początkujący natomiast bardzo często nie wiedzą, od czego tak w ogóle zacząć. Co sprzedawać przez internet, żeby zarobić? Co najlepiej się sprzedaje w Polsce? Poniżej przeczytasz o kilku aspektach i propozycjach, które warto wziąć pod uwagę tworząc swoją ofertę. 

Co warto sprzedawać w internecie? – Weź pod uwagę przyszłą promocję i warunki 

Rynek ecommerce rośnie nieustannie od lat, a jego wartość zarówno w Polsce, jak i na świecie, bije kolejne rekordy. Wybierając zakres produktów do swojego sklepu i odpowiednich dostawców powinniśmy jednak zawsze wziąć pod uwagę co najmniej kilka czynników. Niektóre z nich są związane z przyszłą promocją, mniejszymi trudnościami w pozycjonowaniu naszego sklepu internetowego i innymi aspektami wpływającymi na potencjał przedsięwzięcia.

Znalezienie niszy – Szukając dostawcy lub tworząc swoje produkty starajmy się znaleźć niszę, w której będzie nam łatwiej odnieść sukces. Zwróćmy uwagę zarówno na zakres oferowanych produktów, jak i ich nazwy. Jeżeli wykażemy się odpowiednio wysokim zaangażowaniem, łatwiej nam będzie później wprowadzić nazwy produktów i kategorii (nasze słowa kluczowe) na pierwszą stronę wyszukiwarki Google. Dzięki temu natomiast nasi potencjalni klienci będą mieć większe szanse, aby dotrzeć do produktów i kupić je akurat u nas. 

Rozpoczynając sprzedaż produktów w segmencie rynku, na którym jest obecnie duża konkurencja, która w dodatku posiada ugruntowaną pozycję, sami sobie robimy pod górkę. Dopracowanie swojego marketingu w taki sposób, aby przebić znane marki i produkty na pierwszych listach wyszukiwania musimy wykazać się nie tylko kreatywnością i profesjonalizmem, a przede wszystkim cierpliwością. 

Zarabianie pieniędzy na sprzedaży w internecie – Wybierz produkty, na które masz szansę narzucić satysfakcjonującą marżę 

Analizowanie, co najlepiej sprzedaje się na rynku nie jest jedyną czynnością, jaka stoi przed nami, gdy chcemy sukcesywnie rozwijać sprzedaż w sieci. Nawet, jeżeli znajdziemy dostawców lub sami będziemy blisko podjęcia decyzji dotyczącej produktów, musimy mieć z tyłu głowy, że marketing, reklamy, pracownicy i utrzymanie sklepu kosztuje. Nie zarobimy na te rzeczy inaczej niż uwzględniając je w marży na wybrane produkty. Jak sprawdzimy zatem, czy sprzedaż danego produktu nam się opłaca? 

Po pierwsze, gdy rozmawiamy już z hurtownią i negocjujemy cenę, przeanalizujmy, ile sztuk danego produktu powinniśmy sprzedać, aby wyjść na zero. Określenie progu rentowności pozwoli nam następnie oszacować, jak bardzo możemy podnosić cenę i jak wpłynie to na wyniki sklepu. 

Ceny nie możemy jednak podwyższać w nieskończoność. Nie powinniśmy z drugiej strony też walczyć ceną, więc w którą stronę pójść? Strategia cenowa powinna uwzględniać ceny konkurencji. Jednocześnie musi dawać klientowi tyle wartości, aby odpowiadała ona jego oczekiwaniom w stosunku do produktu w danym przedziale cenowym. Szanse na zwiększenie poziomu swojego zysku sprawdzimy zaraz po otrzymaniu oferty na produkty (przy samodzielnej produkcji produktu finalnego) lub oferty na kompletny przedmiot od hurtowni. Wystarczy dokładna analiza, aby stwierdzić, jakie mamy szanse w walce z innymi w dłuższej perspektywie i osiągnięcie satysfakcjonujących zysków. Najlepsze produkty to oczywiście takie, na które możemy nałożyć dużą marżę i jednocześnie dalej oferować je w cenach powszechnie uważanych za dobre. 

Ryzyko zwrotów i reklamacji, a możliwości przechowywania produktów 

Pamiętajmy, że przy wyborze produktów liczy się nie tylko to, czy jesteśmy w stanie skutecznie je wypromować i sprzedać. Co jeżeli klient będzie chciał złożyć reklamację lub zwrócić produkt? Najczęściej w takich przypadkach będziemy musieli przechować go do następnej sprzedaży w naszym wewnętrznym magazynie, bez udziału hurtowni, z której produkt wzięliśmy. Nie zważając więc na pojedyncze przypadki, gdzie sytuacja ma się nieco inaczej, musimy się przygotować. Pierwszą metodą jest zorganizowanie środków i przestrzeni na takiego rodzaju wydarzenia. Druga to w procesie selekcjonowania najlepszych produktów do sprzedaży w sklepie internetowym wybrać takie, które charakteryzują się ryzykiem zwrotów znacznie poniżej średniej. Uwzględniając ten aspekt zmniejszamy szanse na stres i dodatkową pracę operacyjną podczas prowadzenia i rozwoju naszego biznesu. 

Co sprzedawać przez internet, żeby zarobić? – Top produkty

Czy istnieją produkty, które przynoszą pewne zyski w internecie? Jakie rzeczy cieszą się w Polsce największą popularnością? Jakie rzeczy warto rozważyć przy uruchamianiu sklepu? 

Odpowiedź może rozczarowywać. Nie ma pomysłu na biznes, czy produktu, którego sprzedaż zawsze zakończy się dla przedsiębiorcy sukcesem. Oprócz wzięcia pod uwagę czynników powyżej, najważniejsze na koniec dnia okaże się wykonanie. Wybór produktu to tylko początek, po którym dopiero skuteczne działania marketingowe i odpowiednio realizowana strategia dadzą nam szansę na sukces. Jakie jednak produkty często odnajdują się na naszym rynku i co zadbać, gdy zdecydujemy się akurat na tego rodzaju sklep? 

Sklep z odzieżą – Pierwsza myśl, jaka przychodzi często po zadaniu pytania o to, co warto sprzedawać w internecie. Przecież ubrania nosi każdy. To musi odnieść sukces. Niestety jest to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów na rynku ecommerce. Zbudowanie marki sklepu z tego typu produktami wymaga kreatywnych działań marketingowych, cierpliwości i pomysłu na zbudowanie niekonwencjonalnych przewag konkurencyjnych. 

Jeżeli zastanawiamy się nad tego rodzaju rozwiązaniem, zastanówmy się, czy chcielibyśmy stworzyć swoją markę odzieżową, zostać resellerem innych marek lub zbudować jeszcze inny model biznesowy. Każda z tych opcji będzie bowiem wymagała od nas nieco innego pokierowania działaniami. Zarówno operacyjnymi, jak marketingowymi w dalszym etapie. 

Sklep z zabawkami dla dzieci – Zabawki dla dzieci to bardzo ogólne pojęcie. Wybierać możemy pomiędzy dystrybucją puzzli, lokomotyw, maskotek, grzechotek, a kreatywnymi, zrobionymi przez siebie, innymi zabawkami. Mogą to być też różnego rodzaju kocyki, świecące dodatki lub bujanki. Opcje kończą się tam, gdzie nasze umiejętności, wyobraźnia i w tym przypadku, dostęp do zasobów. Rodzice prześcigają się jednak w kupowaniu coraz to bardziej oryginalnych zabawek dla swoich pociech, aby je uszczęśliwić. Znalezienie niszy w tej kategorii może przyprawiać o zawrót głowy, gdyż konkurencja jest duża, lecz z ciekawym pomysłem i jeszcze lepszą realizacją szanse na dopięcie swego się zwiększają. 

Sklep z akcesoriami do samochodów – Dziesiątki, a niekiedy setki tysięcy produktów zintegrowanych pomiędzy hurtownią, a sklepem internetowym daje dużo możliwości. Części samochodowe to branża, która w tych czasach wymaga szczególnej uwagi w kwestii odpowiedniego pozycjonowania swoich produktów. Dobra może okazać się też strategia specjalizacji w wąskiej dziedzinie, np.: “części do samochodów ciężarowych”. Wtedy może nam być odrobinę łatwiej zbudować pozycję w obranej za cel części rynku. Potencjalni klienci, choć będzie ich prawdopodobnie nieco mniej, zaczną z czasem kojarzyć sklep internetowy i kupować w nim coś regularnie, gdy tylko będą tego potrzebować. 

Sklep z kosmetykami – Moda na kosmetyki ekologiczne i produkty w stu procentach naturalne otworzyła przed producentami i sprzedawcami kosmetyków zupełnie nową furtkę na rynku. Dający o sobie znać trend coraz częstszego korzystania z kremów, zabiegów kosmetycznych i innych produktów tego rodzaju przez mężczyzn również powoduje, że sklepy z odpowiednio wykreowaną marką, misją, wizją i produktami spełniającymi oczekiwania odnoszą znaczące sukcesy w Polsce. Może to segment rynku, o którym warto pomyśleć w kontekście rozwijania swojej sprzedaży? 

Podsumowanie – Co sprzedawać przez internet, aby zarobić? 

Odpowiedź na to, co sprzedawać w internecie nie była prosta. Nawet, jeżeli zdecydujemy się na wymienione powyżej, niezwykle popularne produkty, nadal powinniśmy wziąć pod uwagę czynniki z pierwszej części tekstu. Najważniejsze okaże się wykonanie i to, jak poradzimy sobie z innymi elementami budowy i prowadzenia marki i sklepu internetowego. Niemniej jednak oby rady zamieszczone w tym tekście pomogły Tobie wyborze kierunku! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *